Fleet Awards » O Fleet Awards

O Fleet Awards

Anketa Fleet Awards vznikla v roce 2008 jako výsledek úsilí vydavatelství Club 91, s.r.o., v jehož portfoliu se nachází kromě jiných titulů také magazín FLEET firemní automobily. Stále větší pozornost, kterou věnují fleetové problematice jak dodavatelé, tak sami provozovatelé firemních autoparků, dala vzniknout nejprve velkému celostátnímu fleetovému setkání organizovanému od roku 2007 pod názvem Den s Fleetem, o rok později pak byl vyhlášen také první ročník Fleet Awards, ankety, ve které jsou na základě hodnocení odborné poroty vyhlašována jednak Firemní auta roku a jednak fleetové produkty, služby a osobnosti roku.

 

Cílem ankety je ocenit produkty a služby, které ve svém segmentu vynikají a jejich ocenění je tedy i dobrým vodítkem pro fleetové manažery při vyhledávání nejvhodnějších služeb a produktů na trhu. Od svého vzniku buduje anketa postupně svou pověst a prestiž, zároveň prochází kontinuálním vývojem v zájmu co nejobjektivnějšího systému hodnocení a co nejvyšší relevance výsledků.

Anketa Fleet Awards je vyhlašována na začátku března, jejím vyvrcholením je zmíněný galavečer, organizovaný v prvním říjnovém týdnu. Více než půl roku mají tedy porotci a odborná veřejnost na to, aby nominovali a hodnotili. Během této doby jsou uspořádány dvě celodenní testovací akce, na kterých se mohou členové poroty pro volbu firemních aut roku seznámit s nominovanými automobily. Tato porota je stočlenná a jsou do ní pořadatelem zváni zástupci širokého spektra společností. Zastoupeny jsou jak nejvýznamnější společnosti České republiky, tak střední a malé podniky, aby byla zajištěna relevance hodnocení. Stovka porotců je pak zárukou dostatečného množství dat pro statistický průměr jednotlivých hodnocení a eliminuje tak případné jednotlivé výkyvy v hodnocení.

Základními vyhlášenými kategoriemi pro volbu firemních aut roku jsou:

  • referentské vozy
  • manažerské vozy
  • lehké užitkové vozy

Až do ročníku 2010 byla v každé kategorii vyhlašována trojice nejúspěšnějších, počínaje ročníkem 2011 však dochází ke změně. Každá základní kategorie je rozdělena na tři subkategorie a je vyhlašován vítěz každé z nich. Celkem tedy bude v roce 2011 oceněno devět automobilů. K této změně bylo přistoupeno v zájmu lepšího a logičtějšího srovnávání jednotlivých nominovaných automobilů.

Fleetové produkty a služby se ucházejí o nejvýznamnější domácí fleetové ocenění v šesti kategoriích, kterými jsou:

  • financování
  • full service leasing
  • pojištění
  • elektronické systémy
  • servis vozového parku
  • ekologický přístup

Za účelem hodnocení došlých nominací je sestavována každoročně desetičlenná porota z nezávislých fleetových odborníků, zástupce redakce FLEET firemní automobily a zástupce vydavatelství Club 91. Zástupci redakce pak z došlých nominací vybírají fleet manažery roku.

Trofejí je„Fleetová múza“

Trofej pro vítěze jednotlivých vyhlášených kategorií Fleet Awards nese název „Fleetová múza“. Skleněná soška na žulovém podstavci je dílem sklárny Desná akciové společnosti Preciosa Ornela. Kromě toho, že soška symbolizuje nápaditost a dynamiku, což by měly být hlavní obecné atributy úspěšného dodavatele v oblasti vozových parků, volba dekorativního skla z Desné měla i další důvody. Jistě to byla tradice a vysoká umělecká hodnota výrobků sklárny z Jizerských hor, kromě toho je zde ale ještě jeden specifický důvod: Fleetová múza patří do té části sortimentu sklárny, která úzce souvisí s automobilismem. Jedná se o sošky, které byly ve 30. letech minulého století prodávány jako maskoty na chladiče automobilů. V té době vysoce módní záležitost vyústila ve sběratelskou vášeň, která přetrvala až do současnosti. Čím individuálnější byl maskot na chladiči, tím více byl ceněn. A to nikoli pouze co do formy, ale i barevného provedení. Kromě čirého skla se vyráběly i barevné variace a do nitra sošek se dokonce umisťovaly výbojky, které maskot osvětlovaly. Nejsofistikovanějším řešením pak byly vícebarevné kryty lampiček, kterými bylo možno z kabiny „dálkově“ otáčet a tím měnit zabarvení sošky. Podle dobových zpráv sošky působily natolik mysticky a nadpřirozeně, že zejména venkovské obyvatelstvo propadalo při průjezdu takového vozu panice a schovávalo se mimo „zorné pole“ maskotů. Řidiče rovněž fascinoval fakt, že sošky, vyráběné ze speciálního tvrzeného sklad, se při pádu na zem nerozbily...
Soška „Fleetové múzy“ je tedy důstojnou trofejí nejenom pro svou krásu a uměleckou hodnotu, ale také pro zajímavou historii, která se k ní váže.



 
 
 

Hlavní partner

Hlavní mediální partneři

Mediální partneři