Fleet Awards » O Fleet Awards

O Fleet Awards

Anketa Fleet Awards vznikla v roce 2008 jako další aktivita magazínu FLEET firemní automobily. Stále větší pozornost, kterou věnují fleetové problematice jak dodavatelé, tak sami provozovatelé firemních autoparků, dala vzniknout nejprve velkému celostátnímu fleetovému setkání organizovanému od roku 2007 pod názvem Den s Fleetem, o rok později pak byl vyhlášen také první ročník Fleet Awards, ankety, ve které jsou na základě hodnocení odborné poroty vyhlašována jednak Firemní auta roku a také jsou oceňovány fleetové produkty, služby a osobnosti roku.

 

Cílem ankety je ocenit produkty a služby, které ve svém segmentu vynikají a jejich ocenění je tedy i dobrým vodítkem pro fleetové manažery při vyhledávání nejvhodnějších služeb a produktů na trhu. Od svého vzniku buduje anketa postupně svou pověst a prestiž, zároveň prochází kontinuálním vývojem v zájmu co nejobjektivnějšího systému hodnocení a co nejvyšší relevance výsledků.

Anketa Fleet Awards je vyhlašována na začátku března, jejím vyvrcholením je říjnový slavnostní galavečer s vyhlášením výsledků a předáním cen. Porotci a odborná veřejnost tedy mají více než půl roku na to, aby nominovali a hodnotili. Během této doby jsou pořádány testovací dny, na kterých se mohou členové stočlenné manažerské poroty pro volbu firemních aut roku seznámit s nominovanými automobily. Do této poroty jsou pořadatelem zváni zástupci širokého spektra společností provozujících vozové parky. Zastoupeny jsou jak nejvýznamnější firmy, tak střední a malé podniky a také OSVČ, aby byla zajištěna relevance hodnocení v souladu s reálným stavem fleetového trhu. Stovka porotců je zárukou dostatečného množství dat pro statistický průměr a eliminuje tak případné jednotlivé výkyvy v hodnocení.

Základními vyhlášenými kategoriemi pro volbu Firemních aut roku 2020 jsou:

  • Standard
  • Benefit
  • Benefit Plus
  • Top
  • Compact Van
  • Full Size Van

Vozy nominované do některé z těchto kategorií se pak mohou ucházet o následující doplňkové „Trophy“:

  • PLUG-IN trophy
  • HYBRID trophy
  • CROSS trophy
  • TERRAIN trophy
  • Internetové referentské auto roku
  • Internetové manažerské auto roku
  • Internetové užitkové auto roku 
  • Fleetová novinka roku

Fleetové produkty a služby se v roce 2020 ucházejí o nejvýznamnější domácí fleetové ocenění ve čtyřech kategoriích, kterými jsou:

  • INOVACE
  • BEZPEČNOST
  • OUTSOURCING
  • EKOLOGIE

Za účelem hodnocení došlých nominací je sestavována každoročně desetičlenná porota z nezávislých fleetových odborníků, zástupce redakce FLEET firemní automobily a zástupce vydavatele magazínu FLEET firemní automobily. Zástupci redakce pak z došlých nominací vybírají fleet manažery roku a také fleetovou novinku roku.

Trofejí je„Fleetová múza“

Trofej pro vítěze jednotlivých vyhlášených kategorií Fleet Awards nese název „Fleetová múza“. Skleněná soška na žulovém podstavci je dílem sklárny Desná akciové společnosti Preciosa Ornela. Kromě toho, že soška symbolizuje nápaditost a dynamiku, což by měly být hlavní obecné atributy úspěšného dodavatele v oblasti vozových parků, volba dekorativního skla z Desné měla i další důvody. Jistě to byla tradice a vysoká umělecká hodnota výrobků sklárny z Jizerských hor, kromě toho je zde ale ještě jeden specifický důvod: Fleetová múza patří do té části sortimentu sklárny, která úzce souvisí s automobilismem. Jedná se o sošky, které byly ve 30. letech minulého století prodávány jako maskoty na chladiče automobilů. V té době vysoce módní záležitost vyústila ve sběratelskou vášeň, která přetrvala až do současnosti. Čím individuálnější byl maskot na chladiči, tím více byl ceněn. A to nikoli pouze co do formy, ale i barevného provedení. Kromě čirého skla se vyráběly i barevné variace a do nitra sošek se dokonce umisťovaly výbojky, které maskot osvětlovaly. Nejsofistikovanějším řešením pak byly vícebarevné kryty lampiček, kterými bylo možno z kabiny „dálkově“ otáčet a tím měnit zabarvení sošky. Podle dobových zpráv sošky působily natolik mysticky a nadpřirozeně, že zejména venkovské obyvatelstvo propadalo při průjezdu takového vozu panice a schovávalo se mimo „zorné pole“ maskotů. Řidiče rovněž fascinoval fakt, že sošky, vyráběné ze speciálního tvrzeného sklad, se při pádu na zem nerozbily...
Soška „Fleetové múzy“ je tedy důstojnou trofejí nejenom pro svou krásu a uměleckou hodnotu, ale také pro zajímavou historii, která se k ní váže.



 
 
 

Hlavní mediální partneři

Mediální partneři